Saturday, July 24, 2010

Kuih Paniram


Kuih ni pun kuih tradisional tapi banyak jual kat pasar malam... Tiap2 ari jumaat ada la pasar mlm area rumah aku ni... anak2 memang x penah miss nak beli kueh ni.... memandangkan kuih ni pun memang peberet aku so apalah salah nya aku mencuba buat.... em.... nampak cm senang jer kan.... first time aku buat x jadi... masuk dlm tong sampah jer lar.... rupa2 nya pasal gula merah.... gula merah tak original, campuran... x boleh... Kali ke-2 aku buat sikit jer lar... pasal takut x jadi lagi.... sekali jadi la pulak... best nyer...habis ank2 belasah....
sebab dah excited jadi..aku buat la utk kali ke-3...... masa goreng dia x timbul ke permukaan minyak.... apa la pilak yg silap.....urmmmmm.....
baru aku teringat.... tepung beras aku guna yg jenama lain.... patutla org kata kuih ni banyak songeh skit.....
aku still x puas ati... aku buat lagi....memang kali ni 100% success.... em... best giler.... lps ni x payah beli lagi...ank2 pun kata ibu buat lg sedap dr beli...kembang sekejap.... :)



0 comments:

Post a Comment

 
;