Thursday, September 26, 2019

TIPS MEMADAMKAN INGATAN NEGATIF DARI DALAM MINDA

How to delete bad memory bank?

Memory bank ni terletak dalam minda separa sedar. Minda separa sedar ni bukan terletak dalam otak tetapi dalam qalbu iaitu hati sanubari.

Kenapa nak kena delete memory bank? Ok gini, memory bank ni benornya ada capacity. Contoh memory bank kita ada 100G.

Pada suatu masa dulu kita pernah ditipu, difitnah, dimarah dan kita masih pegang lagi rasa dendam itu. Jumlah kesemua perasan negative ini sebagai contoh 50G. Oleh itu, ruang kosong memory kita tinggal 50G.

Tetapi pada keesokan harinya kita ternampak kawan kita post dalam fb dia beli gelang emas besaq gila baq hang. Kita mulalah ada rasa dengki. Perasan dengki ni contoh memakan space 20G. So, ruang kosong memory bank tinggal 30G.

Kita mempunyai impian besar seperti bebas hutang, nak kereta besar, rumah bungalow, gelang emas besar, handbag MK dll. Semua impian ni memerlukan space 50G. Tetapi belen kosong memory bank kita hanya 30G. So mana muat nak masuk. Solution nya kena lah delete yg negatives tadi.

Cara nak delete negatives memory tu adalah:

1. Solat taubat - buat secara rutin setiap hari sebelum tido. Mengaku lemah depan Allah.
2. Maafkan semua orang sebelum tidur. Bila kita memaafkan kita yg akan lebih tenang, bukan menguntungkan pihak terbabit.
3. Mandi ais+ garam+ lemon - mandi ni pada waktu tahajud atau waktu asar sebelum maghrib
4. Istighfar 1000x sehari dengan secara menghayati bukan mengejar quantity. Ini adalah untuk mencuci hati yg kotor.
5. Selawat 1000x sehari - selawat ini akan menjadi pelindung atau blocked negatives masuk terus ke dalam hati.
6. Teknik shower - bayangkan 1 titik air mandian dari tubuh kita itu mengalir pergi masuk ke longkang jauh-jauh. 1 titik air itu adalah dendam lama kita. Pergilah kau dendam lama jauh-jauh. Teknik mandi sungai/ air terjun pun boleh juga.

However setiap hari kita akan menghadapi negatives vibrations ini. Make sure jangan simpan dendam, marah, dengki, iri hati dalam badan lebih 24jam sebab ini akan terbenam masuk dalam memory bank. So impian besar kita susah nak dicapai. Kita pun jadi hairan kenapa lah sales aku tak naik2, bonus tak dapat banyak, gaji tak naik2, rezeki rasa sempit, sakit tak sembuh2. Rupanya kita masih simpan sifat mazmumah dalam diri.

Sharing dari Fatin Pauzi ❤️


#Share

0 comments:

Post a Comment

 
;